Impeller 

Impeller til alle de kendte motor mærker

Marinelageret lagerfører et stort udvalg af fleksible impeller fra CEF MARINE i Italien og originale Jabsco impellere. Dette gælder både indenbordsmotorer, vand kølings pumper og påhængsmotorer. CEF har en bred vifte af impeller, som er billigere end de originale impeller, men stadig af en fremragende kvalitet.

Bemærk: Visse Impeller er ikke originale impeller, men af mærket CEF!

Impeller til indenbordsmotorer

1. klasses impeller til indenbordsmotorer!

Bemærk: Disse Impeller er ikke originale impeller.

Vælg motormærke herunder:

Impeller til udenbordsmotorer

1. klasses neopren impeller til udenbordsmotorer!

Bemærk: Disse Impeller er ikke originale impeller, men af mærket CEF!

Vælg motortype herunder:

Lanterner

Om natten bruges lanterner - Om dagen i god sigt anvendes signalfigurer.

Det kan også være lys på land. Hold altid den mulighed åben, da dine instrumenter kan have snydt dig, i forhold til hvor du er. Endvidere kan du have snydt dig selv ved at sætte din position forkert ud i søkortet. Du kan også have aflæst din kurs forkert, samt mange andre ting.

Se vores udvalg i lanterner herunder:

Model/varenr.: 1230241
Model/varenr.: 1230290
Model/varenr.: 1230294
Model/varenr.: 1230292
Model/varenr.: 1230965
Model/varenr.: C3513012
Model/varenr.: C3570002
Model/varenr.: C3570030
Model/varenr.: C83503001
Model/varenr.: 1230391
Model/varenr.: 1230212
Model/varenr.: 1230273
Model/varenr.: E1L5874004
241,00 DKK
Model/varenr.: 12.727.020
316,00 DKK
Model/varenr.: 12.543.060
-10%
5.490,00 DKK
6.088,00 DKK
Du sparer: 598,00 DKK
Model/varenr.: C201-011 15M
-12%
1.759,00 DKK
1.995,00 DKK
Du sparer: 236,00 DKK
Model/varenr.: NNL-2F
-10%
1.799,00 DKK
1.995,00 DKK
Du sparer: 196,00 DKK
Model/varenr.: NNL-ANK

Hvordan bruges lanterner til båden?

Om natten fører skibet lanternerne rød, hvid og rød.
Skibslys bruges fra solnedgang til solopgang, samt ved nedsat sigt.

Alle skibe (undtagen skib til ankers) har grønt til styrbord (112,5 grader), rødt til bagbord (112,5 grader), og et hvidt agterlys (135 grader).

Som udgangspunkt viser alle skibe sidelys og agterlys. Det svarer til lysene på en sejlbåd.

Er båden maskindrevet skal den samtidig vise et hvidt toplys, der lyser i samme vinkel som sidelysene tilsammen.
Man kan se hvilken vej et stort skib sejler. Det hjælper de to toplys med. Det forreste sidder lavest. Maskindrevne skibe på mere end 50 meter skal have to toplys.

Et hvidt lys kan være:
Et hvilket som helst skib set agterfra (bagfra)
Et skib på under 7 m der sejler under 7 knob
Ankerligger

Det kan også være lys på land. Hold altid den mulighed åben, da dine instrumenter kan have snydt dig, i forhold til hvor du er. Endvidere kan du have snydt dig selv ved at sætte din position forkert ud i søkortet. Du kan også have aflæst din kurs forkert, samt mange andre ting.

Navigationslys: Lanterner som viser vej, gør dig synlig for andre og bruges ved ankring samt når skibet skal udfører specielle opgaver eller fører speciel last.

Toplanterne: Et skib har normalt en hvidtlysende toplanterne, som lyser ca.210 grader fremad. 

Agterlanterne: Et skib har normalt en hvidtlysende agterlanterne, som giver et bagudlys på ca.150 grader. 

Styrbord / Højre side: En grøntlysende sidelanterne som lyser ret fremad og til ca. 30 grader bagud.

Bagbord / Venstre side: En rødtlysende sidelanterne som lyser ret fremad og til ca. 30 grader bagud.