Impeller 

Impeller til alle de kendte motor mærker

Marinelageret lagerfører et stort udvalg af fleksible impeller fra CEF MARINE i Italien og originale Jabsco impellere. Dette gælder både indenbordsmotorer, vand kølings pumper og påhængsmotorer. CEF har en bred vifte af impeller, som er billigere end de originale impeller, men stadig af en fremragende kvalitet.

Bemærk: Visse Impeller er ikke originale impeller, men af mærket CEF!

Impeller til indenbordsmotorer

1. klasses impeller til indenbordsmotorer!

Bemærk: Disse Impeller er ikke originale impeller.

Vælg motormærke herunder:

Impeller til udenbordsmotorer

1. klasses neopren impeller til udenbordsmotorer!

Bemærk: Disse Impeller er ikke originale impeller, men af mærket CEF!

Vælg motortype herunder:

Drivanker

Et drivanker et lovkrav ved kapsejlads

Drivankeret er et lovkrav ved flere kapsejladser og et "must" ombord på båden, hvis du mister fremdrift og ikke kan få hold på dit anker. Drivankeret stabilisere din båd, holder stævnen oppe imod vinden og holder derved båden mere tør, samtidig giver et drivanker også en roligere drift ved opankring, hvis du sætter drivankeret ud agter.

Et driv anker anvendes også af lystfiskere ved drivefiskeri.

Se vores udvalg i drivanker herunder:

-30%
Pris fra
349,00 DKK
498,00 DKK
Du sparer: 149,00 DKK
Pris fra
119,00 DKK

Kommer du ud for en storm kan dit drivanker redde dig!

Sejl ikke rundt i den tro, at et par liner efter båden kan gøre det ud for et drivanker, hvis du en dag skulle komme ud for en storm!

Drivankeret anvendes til at stabilisere båden, således at besætningen kan få lidt ro og hvilepauser. Sejler du selv, kan du have brug for drivankeret, da man ved træthed krydser den træthedstærskel, som medfører at man laver fejl og træffer forkerte beslutninger., samtidig risikere man træthedsbrud på materiel.

Brug drivankeret til at nedsætte farten i stormen, således at farten kan afpasses efter stormens aftagen, tidevandet, eller at man først kan komme frem, når det er lyst, således at man kan komme sikkert i havn.

Sidevejs rullen kan formindskes betydeligt med et drivanker, og det kan blive muligt at foretage reparationer ombord.

Drivankeret af faldskærmstypen har den fordel, at de er designet til at et enkelt panel kan "blæse" ud, uden at andet går i stykker. Det virker endda med et antal brudte liner. På en flerskrogsbåd er drivankeret absolut et af de betydende sikkerhedsfaktorer ombord i de ekstreme situationer.

Linen fra båden og ud til faldskærmsankeret skal helst være 10 til 15 gange bådens længde.

Faldskærmsankerets størrelse er baseret på bådens overalt længde, kølens form og den vindflade som kan angribes af vinden.

Eksempelvis for en båd som B-31 vil diameteren af faldskærmen være omkring 3,60 meter, og sammenpakket vil den fylde Ø 20 x 30 cm og veje omkring 7 kg, hertil kommer linen på 100 - 150 meter.