Information vedrørende fragt og levering
Fragt dækker både for fragten + forsendelse.
Varer til udlandet
Bemærk venligst, at alle varer der sendes til udlandet vil blive vejet før afsendelse. Du vil derfor som kunde ikke komme til at betale for mere end hvad din vare reelt vejer.
Man kan derfor ikke helt regne med den fragtpris systemet kommer frem til, da denne kan være sat alt for højt i forhold til den reelle fragtpris. Derfor denne procedure.
Varer til Grønland
Det er muligt både at sende med fly og skib til Grønland, men den billigste form for fragt til Grøndland er via vandvejen, men det tager til gengæld også længere tid.
Som udgangspunkt vil alle ordre som skal sendes til Grønland blive sendt med Skib, hvis ikke andet er tilvalgt.
Fri fragt
Vi tilbyder fri fragt ved køb over 1500,- kr. Dette er kun gældende for den samlede bestilling af varer/ordre for under 10 kg.
OBS! Fri fragt bliver modregnet ved retur varer!
PAKKESHOPS - Levering til pakkeshops!
Vær opmærksom på, at store pakker kan ikke være i pakkeshops, da beholderne ofte kun er til små pakker og derfor vil blive sendt retur til afsender! Store pakker over 20kg. skal sendes til hjemadresse!
Modtagerflex - Postnord
Ved brug af modtagerflex hæfter modtager for forsendelsen!
Genbrug og miljø hensyn
Bliv ikke overrasket over kassen du modtager dine varer i, eller fyldet i denne. Vi gør hvad vi kan for at genbruge, og genbruger derfor alle former for forskellige kasser og fyld, for at belaste miljøet vi elsker mindst muligt
Evt. spørgsmål om fragt kan rettes til Marinelageret ApS
Betingelser & Vilkår
Definitioner:
Aftalens parter
"Køber" anvendes om den fysiske person, som hovedsagelig handler uden for sit erhverv, og som ved afgivelse af en bestilling til Marinelageret ApS afgiver et tilbud om køb og levering af bestemte varer.
Marinelageret ApS anvendes i det følgende både om den fysiske eller juridiske person, som ved ordrebekræftelse accepterer Købers bestilling og sælger de bestilte varer, og om den hjemmeside hvorfra varer præsenteres og bestilles.
Produktinformation:
På Marinelageret ApS oplyses varens væsentlige egenskaber, for yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til Marinelageret ApS via info@marinelageret.dk
Priser:
Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Der kan derfor forekomme prisændringer.
Alle angivne priser er inklusive 25% moms. Der tages til hver tid forbehold for prisfejl/trykfejl, hvorved Marinlageret derfor kan annullerer en ordre uden varsel. Dog vil kunden blive kontakte af Marinelageret, hvis dette skulle forkomme.
Bestilling:
Præsentation af varer sammen med en pris på Marinelageret ApS er ikke et bindende tilbud, men blot en opfordring til at gøre tilbud.
Købers bestilling af varer fra Marinelageret ApS udgør ikke en bindende accept, men derimod et bindende tilbud til Marinelageret ApS om at købe varen på de oplyste vilkår.
En bindende aftale mellem Køber og Marinelageret ApS er først indgået, når Marinelageret ApS ved en ordreanerkendelse accepterer det af Køber afgivne tilbud.
Dog igen tages til hver tid forbehold for prisfejl/trykfejl, hvorved Marinlageret derfor kan annullerer en ordre uden varsel. også selv om vores system har udsendt en ordrebekræfelse.
Betaling:
De kontooplysninger du indtaster ved køb af varer bliver sendt direkte til PBS i krypteret form (SSL) som det kun er dig og PBS der kan læse. Der er således ingen andre der ser eller gemmer oplysningerne om dig.Ved køb med Dankort eller eDankort trækkes beløbet fra din konto så snart væren afgå fra Marinelageret ApS.
EAN betalingsløsning/ Firma
Vi har desværre været nødsaget til at lukke for vores EAN betalingsløsning, da løsningen har inviteret svindlere ind i Marinelageret! Derfor kan man ikke længere selv oprette sig med EAN nummer, bestille varer og først betale efter varen er modtaget. Det er dog stadig muligt at blive oprettet som Firma, men varen vil først blive afsendt når faktura er betalt!
Risikoen for hændelig undergang eller forringelse:
Først på det tidspunkt, hvor de bestilte varer er kommet i Købers besiddelse, overgår risikoen for, at de bestilte varer går til grunde eller beskadiges på grund af hændelige forhold, til Køber.
Reklamation:
Marinelageret ApS yder ifølge købeloven 2 års reklamationsret fra fakturadato på fabrikations- og materialefejl (mangler). Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Fakturaen skal fremvises til Marinelageret ApS i forbindelse med anvendelse af reklamationen.
Eventuel reklamation over mangler på leverede produkter skal efter Køber har eller burde have opdaget manglen ske til Marinelageret ApS inden rimelig tid. Ellers mister Køber sin ret til at påberåbe sig manglen.
Du bedes angive og på forlangende vise, hvori manglen består.
Ansvarsfraskrivelse og garanti:
Marinelageret ApS har gjort det nemt for dig at få relevant information på andre websites igennem links. Disse websites er uden for Marinelageret ApS's kontrol. Vi kan derfor på ingen måde drages til ansvar for indholdet på disse sider.
Oplysninger om de bestilte varer fra sådanne hjemmesider indgår ikke i beskrivelsen af de bestilte varer i aftalen mellem Køber og Marinelageret ApS.
Sælger er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab som følge af at de bestilte varer kommer for sent frem til Køber, eller de bestilte varer lider af mangler, når forsinkelsen eller manglerne skyldes Køber handling eller undladelse eller forhold som ligger uden for Marinelageret ApS's kontrol, fx krig, oprør, uroligheder, brand, indgreb fra staten, beslaglæggelse, valutarestriktioner, arbejdskonflikter af enhver art, herunder strejke og lockout, eller lignende.
Marinelageret ApS afgiver ikke selvstændig garanti for de bestilte varer, og Køber opnår kun de garantier, som producenten udsteder over for Køber.
Fortrydelsesret:
Meddeler Kunden Marinelageret ApS, at Kunden har fortrudt sit køb inden 14 dage efter levering, tilbagebetaler Marinelageret ApS det modtagne beløb.
Marinelageret forbeholder sig retten til at afvise fortrudt køb. såfremt de 14 dage er overskredet.OBS !Varen tages kun retur i ubrudt original emballage!
Virksomheder og offentlig institutioner har som udgangspunkt ikke fortrydelsesret, med mindre andet er skriftligt aftalt med Marinelageret ApS
DETTE gælder dog ikke for vare der er solgt på mål. eks.vis Tov, Fenderlister, Fald. eller hvor man har fået Påtrykt navn mm.
Og ej heller for Elektronisk Søkort, da disse først brændes ved bestilling.
Der er det ikke muligt at fortryde sit køb..
Varer der returneres UFRANCO eller på efterkrav, nægtes modtagelse.
Varer der returneres SKAL sendes/returneres i original emballage, ellers vil det fulde beløb ikke kunne blive refunderes.
OBS !Varen tages kun retur i ubrudt original emballage!
Returforsendelsen skal du selv betale.
Benyttes fortrydelsesretten, skal varen sendes tilbage til Marinelageret ApS.
Denne vare SKAL afleveres på vores firma adressen, med Post Danmark eller GLS! Ikke til diverse pakkeshops.
Sendes der i stedet til en pakkeshop vil varen ikke blive afhentet.
Transporten af varen retur til Marinelageret ApS skal du selv betale, hvis du bruger din fortrydelsesret,
Husk at få en kvittering fra postvæsenet eller fra det pakkefirma, du benytter, så du har bevis for, at du har sendt varen retur til os.
Du bør sende varen forsvarligt emballeret - sammen med en kopi af fakturaen eller vores returneringsformular som findes i top af vores hjemmeside. Skriv venligst tydeligt at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten og at du derfor ønsker af få tilbagebetalt varens pris.
Vi anbefaler at du sender varen retur som forsigtig pakke med Post Danmark eller GLS
Du kan også fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af forsendelsen. Dette skal dog meddeles Marinelageret ApS via mail.
Disse returregler gælder alle varer solgt som fjernsalg (til private) - det gælder ikke varer afhentet i vor butik og heller ikke varer solgt til virksomheder.
Forbehold for ændringer:
Marinelageret ApS forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for denne website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.
Leveringstider:
Forventet leveringstid er angivet for den enkelte vare, dog forventer vi ikke mere end max. 30 dage. der kan dog være tilfælde, hvor vores leverandør ikke kan levere inden for de 30 dage. Dette tager vi forbehold for.
Alle ordre som skal sendes til Grønland, vil som udgangspunkt altid blive sendt med Skib.
Man skal derfor forvente ca. 25-30 dage fra vi har sendt, til ens ordre er i Grønland.
Hvad er ViaBill?
Viabill er din mulighed for at shoppe online i dag – og klare betalingen over 24 måneder. Eller hurtigere, hvis du har lyst. Det bestemmer du selv.
Du må gerne indbetale hele beløbet på én gang, og så snart du har lyst. Som standard er den månedlige indbetaling beregnet ud fra, at der betales tilbage over 24 måneder.
Du bestemmer også selv, hvor meget du ønsker at shoppe for. Vi tilbyder to muligheder:
1. En rente- og gebyrfrit saldo på 2.000 kr.
Ingen renter og ingen gebyrer, alt det kræver er én månedlig tilbagebetaling. Glemmer du at betale, koster det 39 kr., og kræver blot, at der er dækning på dit kort. Se aftalevilkår her.
2. En saldo fra 2.000-20.000 kr. på markedsvilkår.
Hvem kan få ViaBill?
Alle, der er fyldt 18 år og har en folkeregisteradresse i Danmark, kan betale med ViaBill, hvis de består Viabill kredittjek. Det tager ganske få sekunder, og svaret kommer med det samme.
Ang. betaling med Viabill:
ViaBill er ikke ansvarlig for eventuelle fejl eller mangler, ved brug af automatisk oversættelse. Det vil til enhver tid være de danske forretningsbetingelser, der vil være gældende.
Se alle informationer omkring ViaBill her!
1 Indledende vilkår og definitioner
1.1. Disse almindelige forretningsbetingelser for ViaBill kredit (herefter “betingelserne”) er gældende for indgåelse af en kreditaftale med ViaBill A/S, CVR-nr. 3324 5564, (herefter “ViaBill”) som kreditgiver og en forbruger som kreditmodtager (herefter “debitor”).
1.2. De til enhver tid gældende betingelser fremgår af www.viabill.com/kredit. ViaBill forbeholder sig retten til at ændre i betingelserne i overensstemmelse med punkt 8.1.
1.3. Ved køb med ViaBill som betalingsmåde sørger ViaBill for at betale købesummen til butikken eller webshoppen på vegne af debitor. ViaBill er ikke ansvarlig for et salg i en butik eller på en webshop, herunder for aftalens opfyldelse, hvor der betales med ViaBill. Alle reklamationer og henvendelser i anledning af købet skal derfor rettes til den pågældende sælger (webshop/butik) og ikke til ViaBill.
1.4. ViaBill er berettiget til - uden debitors samtykke - at overdrage sine rettigheder og forpligtelser i forhold til debitor til en tredjepart, herunder samtlige fordringer, som ViaBill har over for debitor.
2 Ansøgning om kredit
2.1. ViaBill foretager en kreditvurdering af debitor, før der indgås en kreditaftale. Debitor skal være fyldt 18 år, må ikke være under værgemål, skal have dansk personnummer og folkeregisteradresse i Danmark for at blive kreditgodkendt. En kreditgodkendelse afgøres udelukkende af ViaBill.
2.2. Ved valg af ViaBill som betalingsmåde giver debitor tilladelse til, at ViaBill må indhente oplysninger om debitors kreditværdighed til brug for kreditvurderingen.
3 Kreditaftalen
3.1. Hvis debitors kreditansøgning bliver godkendt, yder ViaBill debitor en kredit op til et bestemt beløb, og der indgås en kreditaftale mellem ViaBill og debitor. Kreditaftalen indeholder en beskrivelse af, hvilken kreditramme (“kreditrammen”) debitor får stillet til rådighed af ViaBill. Debitor kan benytte ViaBill som betalingsmåde inden for den tildelte kreditramme til køb i de butikker og webshops, der samarbejder med ViaBill. Kreditrammen er personlig og må kun bruges af debitor. Debitors aktuelle kreditramme fremgår til enhver tid af debitors side på “Mit ViaBill”.
3.2. Når der indgås en kreditaftale sender ViaBill en velkomstmail til den af debitor oplyste e-mailadresse (samt en SMS om at e-mailen er afsendt). Velkomstmailen indeholder informationer om lånet, kreditaftalen, “Almindelige forretningsbetingelser for ViaBill kredit”, “Vilkår for automatisk betaling”, “Persondatapolitik”, herudover sendes yderligere en mail med link til “Mit ViaBill” samt førstegangskodeord hertil. Efter modtagelse af velkomstmailen skal debitor sørge for at logge på “Mit ViaBill” på viabill.dk og ændre kodeordet til et personligt kodeord.
3.3. Det samlede kreditbeløb udgør summen af de foretagne køb inkl. eventuelle renter og gebyrer, med fradrag af de foretagne afbetalinger (“kreditbeløbet”). Når debitor har foretaget et køb med ViaBill som betalingsmåde, skal debitor afdrage beløbet med minimum 1/24 del eller 1/36 del hver måned afhængig af den kreditramme, som debitor har fået stillet til rådighed (“den månedlige ydelse”). Debitor kan dog vælge en kortere løbetid ved selv at indbetale et højere månedligt beløb. Den månedlige ydelse, som debitor skal betale, kan kun stige ved at debitor foretager nye køb med ViaBill, og kan kun falde ved at debitor returnerer en vare til den webshop eller butik, hvor varen er købt. Betalingen af den månedlige ydelse sker i overensstemmelse med pkt. 5. Nye køb, der foretages i måneden, vil først blive indregnet i den månedlige ydelse for den efterfølgende måned.
3.4. Ønsker debitor at foretage et køb, der samlet set ikke kan rummes indenfor kreditrammen, kan debitor blive tilbudt en kreditaftale med en af ViaBills samarbejdspartnere. ViaBill er ikke ansvarlig for denne kreditaftale, da denne alene formidles af ViaBill.
3.5. Debitor har ret til helt eller delvist at tilbagebetale kreditbeløbet til enhver tid uden omkostninger. Dette gøres ved, at debitor logger ind på ”Mit ViaBill” og via sin netbank indbetaler ”Saldo i kr.” til den på ”Mit ViaBill” oplyste FI-kode.
4 Køb med ViaBill
4.1. Første gang debitor benytter ViaBill som betalingsmåde, skal debitor indtaste sine betalingskortoplysninger.
4.2. Ved alle efterfølgende køb med ViaBill skal debitor af sikkerhedsmæssige årsager og for at forhindre misbrug anvende et selvvalgt kodeord for at kunne gennemføre købet. Kodeordet er det samme som debitors kodeord til “Mit ViaBill”. Kodeordet er personligt og må ikke udleveres til andre for at sikre debitor mod misbrug af kreditten.
4.3. Hver gang debitor foretager et køb med ViaBill, vil ændringen i den månedlige ydelse fremgå af debitors side i “Mit ViaBill”. Oplysning om ændringen vil ligeledes blive sendt til debitor på e-mail.
5 Betalingsvilkår
5.1. Den månedlige ydelse forfalder til betaling den 20. i hver måned.
5.2. Debitor har mulighed for at betale sin månedlige ydelse uden renter og uden andre omkostninger ved at betale den månedlige ydelse via debitors netbank under anvendelse af det elektroniske indbetalingskort (med FI-kode), der fremgår af debitors side på “Mit ViaBill”. ViaBill foretager ikke en automatisk trækning ved forfald. Debitor er selv ansvarlig for at betale sin månedlige ydelse senest på forfaldsdatoen.
5.3. Hvis debitor ikke har betalt sin månedlige ydelse senest på forfaldsdagen, forbeholder ViaBill sig retten til at opkræve renter og rykkergebyrer i overensstemmelse med renteloven. Endvidere har debitor accepteret, at ViaBill har ret til at forsøge, at trække den forfaldne saldo via Nets Betalingsservice. Forsøg på betaling via Betalingsservice vil ske efter udsendelse af rykkere, men inden, at den forfaldne ydelse overgives til inkasso. Dette sker for at undgå, at den forfaldne ydelse inddrives via inkasso, med yderligere omkostninger til følger for debitor. Der er tale om en enkelt betaling via Nets Betalingsservice, og ikke en tilbagevendende betaling. Debitor er således selv ansvarlig for indbetaling af ydelsen den efterfølgende måned.
6 Kommunikation med debitor
6.1. Kommunikation om aftaleforholdet sker via debitors “Mit ViaBill”. Hver gang ViaBill sender en besked til debitor i “Mit ViaBill”, vil ViaBill samtidig sende en e-mail og/eller en SMS til debitor om, at der er kommet en ny besked til debitor i “Mit ViaBill”.
7 Ændring af debitors kontaktoplysninger og betalingskort
7.1. Debitor er ansvarlig for, at alle kontaktoplysninger om debitor, herunder e-mailadresse, adresse og mobilnummer, er korrekte og ajourførte. Det påhviler tilsvarende debitor at meddele ændringer om det tilmeldte betalingskort. Ændringer skal straks tilrettes på “Mit ViaBill” eller ved at rette henvendelse til support@viabill.com.
7.2. Hvis ViaBill konstaterer, at det af debitor oplyste betalingskort ikke kan anvendes, f.eks. fordi datoen for betalingskortet er udløbet, eller betalingskortet er spærret, vil debitor få tilsendt en e-mail, hvor debitor inden for en frist på 3 hverdage skal sikre, at der er et brugbart betalingskort tilknyttet kreditaftalen. Ved forsinket betaling er ViaBill berettiget til at opkræve renter og gebyrer i overensstemmelse med punkt 5.3.
8 Ændringer
8.1. ViaBill kan ændre i disse betingelser og aftalen med debitor med en måneds varsel i overensstemmelse med gældende lovgivning. Varsling over for debitor vil ske via email, SMS, på “Mit ViaBill” eller almindelig post. Ændringer i priser og gebyrer kan blandt andet ske pga. inflation, markedsmæssig udvikling, med henblik på at imødegå øgede omkostninger, tab, skatter, afgifter og for at opnå administrative besparelser som følge af ændringer i lovgivning, anden regulering eller fortolkning heraf som følge af andre forretnings- eller markedsmæssige forhold.
9 Misligholdelse
9.1. ViaBill har ret til at ophæve kreditaftalen, hvis et af nedenstående forhold foreligger:
Debitor er mere end én måned bagud med betaling af et beløb, som overstiger ti procent af kreditbeløbet.
Debitor er mere end én måned bagud med betaling af et beløb, som overstiger fem procent af kreditbeløbet, og forsinkelsen gælder to eller flere poster, som er forfaldet på forskellige tidspunkter.
Debitor ikke har overholdt sin pligt til at have korrekte og ajourførte kontaktoplysninger samt korrekte oplysninger om sit betalingskort.
Det er tydeligt, at debitor forsøger at unddrage sig betaling af kreditten.
9.2. Ved ophævelse af kreditaftalen efter pkt. 9.1. forfalder debitors kreditbeløb straks til betaling.
10 Opsigelse
10.1. Debitor kan opsige kreditaftale uden varsel ved at rette henvendelse til ViaBill på support@viabill.com. Ved debitor opsigelse skal det fulde kreditbeløb tilbagebetales til ViaBill.
10.2. ViaBill har ret til at opsige kreditaftalen med 3 måneders varsel. Ved opsigelse forfalder kreditbeløbet til betaling ved udgangen af den måned, hvor opsigelsen får virkning.
11 Misbrug
11.1. Ved mistanke om misbrug af kreditaftalen skal debitor straks meddele dette til ViaBill ved henvendelse til support@viabill.com eller på telefon 88 826 826.
12 Fortrydelse
12.1. Debitor har ret til at træde tilbage fra kreditaftalen uden begrundelse inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor kreditaftalen blev indgået. Kreditaftalen anses for indgået samtidig med det første køb, hvor ViaBill er anvendt som betalingsmåde.
12.2. Debitor har ret til at træde tilbage fra kreditaftalen uden begrundelse inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor kreditaftalen blev indgået. Kreditaftalen anses for indgået samtidig med det første køb, hvor ViaBill er anvendt som betalingsmåde. Hvis debitor fortryder dette første køb, bortfalder kreditaftalen med ViaBill ligeledes. Debitor kan ligeledes indfri lånebeløbet og på den måde ophører kreditaftalen mellem debitor og ViaBill.
12.3. Hvis debitor f.eks. afgiver sin bestilling mandag den 1. og også har fået de nævnte oplysninger, har debitor frist til og med mandag den 15. Har debitor først fået oplysningerne senere, f.eks. onsdag den 3., har debitor frist til og med onsdag den 17. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, kan debitor vente til den følgende hverdag.
12.4. Inden udløbet af fortrydelsesfristen skal debitor underrette ViaBill om, at debitor har fortrudt aftalen. Hvis debitor vil give denne underretning skriftligt – f.eks. pr. brev eller email – skal debitor blot sende underretningen inden fristens udløb. Hvis debitor vil sikre bevis for at have fortrudt rettidigt, kan debitor f.eks. sende brevet anbefalet og opbevare postkvitteringen. Debitor kan også benytte vores standardfortrydelsesformular.
12.5. Efter udøvelse af fortrydelsesretten skal debitor snarest muligt og senest 30 dage efter afsendelsen af meddelelsen om fortrydelse betale det samlede kreditbeløb til ViaBill.
12.6. Hvis debitor udnytter sin fortrydelsesret i forbindelse med en købsaftale med en butik/webshop, hvor ViaBill har været anvendt som betalingsmåde, krediteres købesummen fra debitors kreditbeløb. Hvis debitors saldo herefter er positiv, sørger ViaBill for at tilbageføre det overskydende beløb til debitor hurtigst muligt og senest inden for 7 dage under anvendelse af det samme betalingsmiddel, som debitor har benyttet. Hvis debitor har betalt til ViaBill via netbank, vil ViaBill sende debitor en e-mail med anmodning om oplysning om debitors kontooplysninger til brug for tilbagebetalingen.
13 Behandling af personoplysninger
13.1. Debitors personoplysninger bliver behandlet i overensstemmelse med ViaBills persondatapolitik. Den til enhver tid gældende persondatapolitik fremgår i forlængelse af forretningsbetingelserne.
14 Klageadgang
14.1. Debitor er altid velkommen til at kontakte ViaBill, hvis debitor har en klage over kreditaftalen. Henvendelse kan ske til support@viabill.com
14.2. Kan der ikke opnås enighed om en klage, kan debitor klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, hvis betingelserne herfor er opfyldt. Der kan klages til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
14.3. EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Klagen kan indgives på følgende link: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal ViaBills e-mailadresse angives: support@viabill.com
15 Lovvalg og værneting
15.1. Enhver tvist, som måtte opstå mellem ViaBill og debitor, herunder tvister vedrørende fortolkning eller gyldigheden af disse betingelser, og som ikke kan løses i mindelighed, er underlagt dansk ret.
15.2. Tvister skal indbringes for danske domstole, medmindre andet følger af ufravigelige værnetingsregler.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til ViaBill A/S, Søndergade 2, 2. sal, 8000 Aarhus C - email: support@viabill.com:
Jeg/vi (*) ___________ meddeler herved, at jeg/vi (*) ___________ ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) ___________ købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*) ___________
Bestilt den (*)/modtaget den (*) ___________
Forbrugerens navn (Forbrugernes navne) ___________
Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse) ___________
Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) ___________ (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Dato ___________
(*) Det ikke relevante udstreges
Vilkår for automatisk kortbetaling
1 Generelt
1.1. Disse vilkår for automatisk kortbetaling gælder i tillæg til ViaBill A/S’ (“ViaBill”) Almindelige forretningsbetingelser for ViaBill kredit. ViaBill har ret til at ændre vilkårene med en måneds varsel. Ændringer varsles via debitors e-mailadresse.
1.2. Første gang debitor benytter ViaBill som betalingsmåde, skal debitor indtaste sine betalingskortoplysninger. Hvis debitor ikke selv betaler den månedlige ydelse rettidigt via debitors netbank, vil ViaBill 8 dage efter udsendt rykker forsøge at benytte debitors betalingskortoplysninger til at hæve den månedlige ydelse og eventuelle rykkergebyrer. Debitor har selv ansvaret for at betale den efterfølgende måned, da ViaBill udelukkende foretager en enkeltstående trækning i forbindelse med manglende betaling.
1.3. Debitor modtager i starten af hver måned en betalingsoversigt med det nødvendige overblik og information om den månedlige ydelse, således at debitor har mulighed for at afvise gennemførelsen af en betaling, som ikke kan anerkendes, jf. punkt 2.
2 Afvisning, indsigelse og tilbagekaldelse af samtykke
2.1. Debitor kan til enhver tid tilbagekalde sit samtykke til, at ViaBill må benytte debitors betalingskortoplysninger. Tilbagekaldelse af samtykket kan ske ved henvendelse til support@viabill.com. Hvis debitor tilbagekalder sit samtykke til, at ViaBill må benytte debitors betalingskortoplysninger, svarer det til en opsigelse af kreditaftalen, jf. punkt 10 i “Almindelige forretningsbetingelser for ViaBill kredit”. Debitor skal derfor straks tilbagebetale det fulde kreditbeløbet til ViaBill.
2.2. Hvis debitor har en indsigelse imod en allerede gennemført betaling, kan dette ske ved henvendelse til support@viabill.com. Efter reglerne i betalingstjenesteloven har debitor desuden mulighed for at gøre indsigelse imod en gennemført betaling ved at rette henvendelse til sin bank.
3 Opdatering og opbevaring af oplysninger
3.1. Det er debitors ansvar, at oplysningerne om debitors betalingskort opdateres ved udløb, spærring, bortkomst eller lignende. Opdatering af kundens betalingskortoplysninger kan ske i “Mit ViaBill”.
3.2. Betalingskortoplysningerne bliver registreret og opbevaret sikkert og betryggende hos en tredjemand, godkendt efter internationale sikkerhedsstandarder.
Persondatapolitik
ViaBill (Søndergade 2, 8000 Aarhus C) er som dataansvarlig forpligtet til at beskytte dine personoplysninger, og vi tilstræber, at du føler dig tryg ved vores behandling af dine personoplysninger. Vi behandler personoplysninger om dig i henhold til denne Persondatapolitik og gældende lovgivning.
1 Personoplysningstyper og brug heraf
ViaBill indsamler oplysninger om dig i følgende tilfælde:
I forbindelse med, at aftalen oprettes
Som forberedelse til oprettelse af aftale
Købsinformation i forbindelse med kreditkøb
Interne markeds- og kundeanalyser, forretnings- og metodeudvikling og ved risikohåndtering
Vi indsamler alene de nødvendige oplysninger som f.eks. navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, betalingskort, købshistorik og kreditoplysninger.
Dine personlige oplysninger behandles og gemmes kun, såfremt du frivilligt har oplyst dem, f.eks. i forbindelse med oprettelse af en aftale, kreditvurdering og når du fremsender et spørgsmål via e-mail.
ViaBill bruger for eksempel dine personoplysninger til at levere den service som oplysningerne er indsamlet i forbindelse med. Oplysningerne bruges derudover til at få større kendskab til dig og øvrige Debitorer. Denne brug kan bl.a. omfatte undersøgelser, statistik og analyser, med henblik på forbedring af produkter, tjenester og teknologier samt visning af markedsføringsrelateret indhold og tilbud, der er tilpasset dine interesser og hobbyer, og gør dette tilgængeligt for dig via elektronisk post eller andre teknologier (når du har bedt om det).
2 Videregivelse af oplysninger
Vi kan i visse tilfælde videregive de personoplysninger, som vi behandler om dig. Dine personoplysninger kan f.eks. blive videregivet til: (i) leverandører vi samarbejder med for at støtte vores virksomhed (f.eks. leverandører af tjenester, teknisk support, leverancetjenester og finansielle institutioner); eller (ii) i forbindelse med oprettelse og administration af en aftale og andre opgaver; eller (iii) hvis det er påkrævet ifølge loven, en domstolsafgørelse eller gældende lovgivning.
Videregivelsen vil ske i det omfang og til dem, det er nødvendigt for at kunne udføre den tjeneste, som du anmoder om, f.eks. i forbindelse med oprettelse af en kreditaftale og i forbindelse med fremsendelse af materialer eller lignende services, som kræver, at vi bruger dine oplysninger.
Personoplysninger videregives også til SparXpress i forbindelse med behandling af låneansøgning. Du accepterer endvidere at persondata i tilfælde af manglende betaling og behørig rykkerproces i henhold til dansk lovgivning, må overdrages til et af Rigspolitichefen godkendt inkassoselskab, til inddrivelse.
3 Hvordan beskytter vi dine personoplysninger?
Vi benytter sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte dine personoplysninger imod manipulation, tab, destruktion samt mod at andre uberettiget tiltvinger sig adgang til dine oplysninger. Vores sikkerhedsprocedure bliver løbende revideret på baggrund af den nyeste teknologiske udvikling.
I praksis er det ikke muligt at etablere 100 % sikkerhed, og vi kan derfor ikke garantere, at oplysningerne er helt beskyttet mod nogen, som vil lykkedes med at omgå sikkerhedsforanstaltninger og skaffe sig adgang til oplysningerne. Du afgiver således dine personlige oplysninger på eget ansvar.
4 Opdatering, sletning eller rettelse af dine oplysninger
Hvis du ønsker adgang til de oplysninger, som vi behandler om dig hos ViaBill, kan du rette henvendelse til os på support@viabill.com.
Efter persondataloven har du ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger vi behandler om dig. Hvis det viser sig, at disse oplysninger er urigtige eller vildledende, har du ret til at anmode os om at rette, blokere eller slette disse oplysninger. Derudover kan du til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger om dig gøres til genstand for yderligere behandling.
Du har også mulighed for at klage til Datatilsynet, der kan kontaktes via dt@datatilsynet.dk. Du kan finde mere information på Datatilsynets hjemmeside her.
5 Hvor længe opbevares dine oplysninger?
ViaBill gemmer dine personoplysninger, så længe det er nødvendigt for at kunne levere den service, som du har bedt om, eller i så lang tid som det er påkrævet i henhold til lovgivningen. Vi sletter og anonymiserer derfor dine personoplysninger løbende, efterhånden som det formål, de blev indsamlet til, afsluttes.
6 Ændringer
Det vil være nødvendigt løbende at opdatere og ændre denne politik. ViaBill forbeholder sig ret til at opdatere eller ændre denne politik. I tilfælde af væsentlige ændringer giver vi dig besked via e-mail. Den til enhver tid gældende version af denne politik kan findes på vores hjemmeside. Det kan du tjekke ved at se på datoen nedenfor.
Revideret den 11. september 2017
Misbrug:
Misbrug af Marinelageret ApS medføre til politianmeldelse.
Links:
PBS - Pengeinstitutternes Betalings Service
FDIH / Forbrugerrådet
Forbrugerstyrelsen
Forbrugerstyrelsen - med karakterbog over onlinebutikker
Forbrugerrådet
Forbrugerinformation
Fortrolighed
Sikkerhed og persondataloven
Du har altid mulighed for at få at vide, hvilke oplysninger vi opbevarer om dig. Du skal blot sende en mail til os og oplyse dit navn og din adresse. Du vil indenfor 10 dage modtage en mail om hvilke informationer vi opbevarer om dig. Ønsker du vi sletter disse oplysninger skal det fremgå tydeligt af din mail.
Cookies
Dette OpenBizBox e-handelssystem bruger såkaldte cookies.
Brugen af cookies sker for at sikre dig, at du kan handle komfortabelt hos os. Når du placerer varer i din indkøbsvogn, gemmes denne information i en cookie på din egen computer.
Hvis din browser ikke kan håndtere cookies, eller du har slået dem fra, kan du desværre ikke handle via vores web-butik. Du kan se resten af vores website, men ikke benytte web-butikken.
Du er naturligvis meget velkommen til at foretage din bestilling via e-mail.
Hvad er en cookie?
En cookie er en lille data-fil, der placeres på din egen computers harddisk. En cookie er ikke et program, og kan ikke læse eller ødelægge data fra din computer.
Kun det websted, der har placeret en cookie på din harddisk kan læse cookiens indhold igen. En cookie kan ikke bruges af virus eller lignende til at gøre skade på din computer.
Du kan læse mere om cookies på www.cookiecentral.com.
Logning og statistik
Log statistik bruges i denne butik. Et statistiksystem opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, hvilken del af websitet de benytter mm. I vores butiks anvendes log statistik alene med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter. Log statistik bruges til at skabe øget brugervenlighed.
Som regel gemmes log informationer i op til 2 år. Dette gøres for at kunne danne et billede af denne butiks besøgs mønster og udvikling over tid.
PERSONDATAPOLITIK FOR MARINELAGERET.DK
1. Generelt
1.1 Denne politik om behandling af personoplysninger beskriver, hvorledes Marinelageret.dk indsamler og behandler oplysninger om dig som kunde/bruger.
1.2 Persondatapolitikken gælder for personoplysninger, som du afgiver til os i forbindelse med køb på Marinelageret.dk eller som vi indsamler i forbindelse med din færden på Marinelageret.dk
1.3 Marinelageret.dk er dataansvarlig for dine personoplysninger.
2. Hvilke personoplysninger indsamler vi, til hvilket formål og hvor længe opbevares de?
2.1 Oplysninger om dig og din brug af Marinelageret.dk
Når du besøger Marinelageret.dk, indsamler vi automatisk oplysninger om dig og din brug af Marinelageret.dk - f.eks. hvilken browser du anvender, hvilke sider du besøger, din IP adresse, geografiske lokation m.m. Desuden finder Marinelageret.dk Cookiepolitik anvendelse, når du bruger Marinelageret.dk. Udfylder du en kontaktformular med henblik på at kontakte os, indsamler vi ligeledes de indtastede informationer om navn, telefonnummer og e-mailadresse.
2.1.1 Formål
Formålet er at optimere brugeroplevelsen på Marinelageret.dk, samt foretage målrettet markedsføring - herunder bl.a. retargeting via f.eks. Facebook og Google. Denne behandling af oplysninger er nødvendig for, at vi kan varetage vores interesse i at forbedre Marinelageret.dk og vise dig relevante tilbud, kampagner m.m.
2.1.2 Sletning af persondata
Oplysningerne om din færden på Marinelageret.dk opbevares på ubestemt tid i Google Analytics, hvorfra de kan slettes på din anmodning. De oplysninger som vi indsamler via kontaktformularen, slettes omgående efter besvarelse af henvendelsen.
2.2 Oplysninger om dig ved køb på Marinelageret.dk
Når du køber et produkt på Marinelageret.dk, indsamler vi de oplysninger, du som virksomhedskunde har afgivet under kundeoprettelsen i vores ERP-system (Se vores Persondatapolitik for ERP-system) . Dette omfatter bl.a. navn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer. Derudover indsamler vi oplysninger om ordre (produkter, priser, tidspunkt m.m.), samt oplysninger om den IP-adresse, hvorfra bestillingen er foretaget. Ordreoplysningerne overføres efterfølgende til vores ERP-system, hvor de viderebehandles frem mod endelig levering.
Foretages købet som dropshipping, indsamles ligeledes informationer (navn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer) på modtageren af ordren.
2.2.1 Formål
Formålet med indsamlingen og opbevaringen af ordreoplysninger er, at kunne behandle og levere de bestilte produkter, samt udsende korrekt ordrebekræftelse på baggrund af købet. Derudover anvendes disse til evt. fejlfinding, sammenhold med endelig ordre i ERP-system m.m. Ved køb indsamles IP-adressen med det formål, at varetage vores interesse i, at kunne forhindre svig.
2.2.2 Sletning af persondata
De indsamlede ordreoplysninger vil som udgangspunkt blive slettet 5 år efter udløbet af det kalenderår, hvori du har foretaget dit køb. Årsagen opbevaringsperioden er, at vi anvender disse data til at udarbejde statistik, målrette markedsføring m.m. Indsamlede oplysninger til brug for dropshipping (slutkundens navn, adresse, e-mail m.m.) slettes omgående efter endt ordreekspedition.
2.3 Oplysninger ved tilmelding til vores nyhedsbrev
Når du tilmelder dig til vores nyhedsbrev, indsamler vi oplysninger om dit navn og e-mailadresse, som du selv har indtastet i tilmeldingsformularen.
2.3.1 Formål
Formålet er at varetage vores interesse i at kunne levere nyhedsbreve og målrettet tilbud til dig.
2.3.2 Sletning af persondata
Dine oplysninger opbevares indtil du trækker dit samtykke tilbage (framelder dig nyhedsbrevet), hvorved dine oplysninger slettes.
3. Modtagere af personoplysninger
3.1 Oplysninger om dit navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer, ordrenummer og specifikke leveringsønsker, videregives Pacsoft Online (PostNord), Interline(GLS), Webfragt(Danske Fragtmænd), som er software til booking af forsendelse for at kunne levere din ordre.
3.2 Oplysninger kan overlades til eksterne samarbejdspartnere, der behandler oplysningerne på vores vegne. Vi anvender eksterne samarbejdspartnere til bl.a. webudvikling, hosting, udsendelse af nyhedsbreve, samt målrettet markedsføring.
Disse virksomheder er databehandlere og under vores instruks og behandler data, som vi er dataansvarlig for. Databehandlerne må ikke anvende oplysningerne til andet formål end opfyldelse af aftalen med os, og er underlagt fortrolighed om disse. Vi har indgået skriftlige databehandleraftaler med alle databehandlere, der behandler personoplysninger på vores vegne.
3.3. To af vores anvendte databehandlere, Google Analytics v/Google LLC og Facebook Inc. er etableret i USA. De fornødne garantier for overførsel af oplysninger til USA er sikret gennem databehandlerens certificering under EU-U.S. Privacy Shield jfr. EU Persondataforordningens art. 45.
Kopi af Google LLCs certificering kan findes her:
https://www.privacyshield.gov/participant?id=a2zt000000001L5AAI
Kopi af Facebook Incs certificering kan findes her:
https://www.privacyshield.gov/participant?id=a2zt0000000GnywAAC&status=Active
4. Dine rettigheder
4.1 Indsigtsretten
Du er til enhver tid berettiget til at anmode os om oplysninger om bl.a. hvilke oplysninger vi har registreret om dig, hvilket formål registreringen tjener, hvilke kategorier af personoplysninger og modtagere af oplysninger, der evt. måtte være, samt oplysning om hvorfra oplysningerne stammer.
4.2 Retten til berigtigelse
Du er berettiget til at få urigtige personoplysninger om dig selv berigtiget af os. Såfremt du bliver opmærksom på evt. fejl i de oplysninger vi har registreret om dig, opfordres du til at rette henvendelse til os, så oplysningerne kan blive korrigeret. Oplysninger som vi har indsamlet i forbindelse med din tilmelding til vores nyhedsbrev, har du selv mulighed for at ændre ved bl.a. at klikke på “Opdatér mine oplysninger” i et af vores udsendte nyhedsbreve.
4.3 Retten til sletning
I visse tilfælde har du ret til at få alle eller visse af dine personoplysninger slettet af os - f.eks. hvis du tilbagekalder dit samtykke, og vi ikke har et andet retsgrundlag for at fortsætte behandlingen. I det omfang en fortsat behandling af dine oplysninger er nødvendige, for at kunne overholde vores retlige forpligtelser (som f.eks. at kunne håndtere og levere en ordre, udsende faktura m.m.), er vi ikke forpligtede til at slette dine personoplysninger.
4.4 Retten til at begrænse behandlingen til opbevaring
Du har i visse tilfælde ret til, at få begrænset behandlingen af dine personoplysninger til kun at bestå af opbevaring. Dette gælder f.eks. hvis du mener, at de oplysninger vi behandler om dig, ikke er korrekte.
4.5 Retten til dataportabilitet
Du har i visse tilfælde ret til, at få personoplysninger som du selv har givet os, udleveret i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format og har ret til at overføre disse oplysninger til en anden dataansvarlig.
4.6 Retten til indsigelse
Du har til enhver tid ret til, at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger med henblik på direkte markedsføring - herunder den profilering, der foretages for at kunne målrette vores direkte markedsføring.
4.7 Retten til at tilbagekalde samtykke
Du har til enhver tid ret til, at tilbagekalde et samtykke, du har giver os til en given behandling af personoplysninger.
4.8 Retten til at klage
Du har til enhver tid ret til, at indgive en klage til Datatilsynet, Borgergade 28, 5, 1300 København K over vores behandling af dine personoplysninger. Klage kan blandt andet indgives på dt@datatilsynet.dk eller telefon +45 33 19 32 00.
5. Sikkerhed
5.1 Vi har gennemført passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger mod, at personoplysninger hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes, ændres eller forringes samt mod, at de kommer til uvedkommendes kendskab eller misbruges.
5.2 Kun medarbejdere, der har et reelt behov for at få adgang til dine personoplysninger for at udføre deres arbejde og imødekomme vores retlige forpligtelser, har adgang til disse.
6. Kontaktoplysninger
6.1 Marinelageret.dk er dataansvarlig for de persondata, som indsamles via Marinelageret.dk
6.2 Hvis du har spørgsmål eller bemærkninger til denne persondatapolitik eller ønsker du at gøre brug af en eller flere af dine rettigheder, kan du kontakte:
Marinelageret Aps
Marina Alle 11
6400 Sønderborg
Tlf. nr.: +45 74 47 14 71
E-mail: info@marinelageret.dk
7. Ændringer i Persondatapolitikken
7.1 Såfremt vi foretager ændringer i Persondatapolitikken, vil du blive informeret om dette ved dit næste besøg på Marinelageret.dk
8. Versioner
8.1 Dette er version 1 af Marinelageret.dk Persondatapolitik, opdateret den 1. marts 2020.